چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که حوزه و دانشگاه برای رشد و اعتبار فرهنگ کشور رسالت سنگینی دارند، گفت: زمینه سازی همکاری «حوزه» و «دانشگاه فرهنگیان» با تشکیل کمیته های مشترک صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با رئیس دانشگاه فرهنگیان  کشور که امروز در دفتر مدیر حوزه در قم برگزارشد، نگاه مسئولان این دانشگاه را خیرخواهانه توصیف کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت در تمام کشورها حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در کنفرانس های سازمان ملل به این نتیجه رسیده اند که تغییر مسیر دنیا نیازمند تغییر در نظام تعلیم و تربیت می باشد که به محوریت مدارس صورت می گیرد و اساتید نقش موثری در این تغییرات دارند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: از گذشته با دانشگاه فرهنگیان آشنایی داریم و این مرکز در زمان طاغوت نیز به تربیت معلمان اهتمام داشت و امروز نیز تبدیل به دانشگاه شده است، به جایگاه والاتری دست یافته است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: دانشگاه ها علم را انتقال می دهند، اما برای تربیت معلم نیاز به اخلاق و معرفت است و دانشگاه فرهنگیان باید به دنبال این دو عنصر باشد.

وی با تاکید بر این که انسان سازی مهم ترین رویکرد دانشگاه فرهنگیان باشد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان با همکاری حوزه می تواند نقش خود را تکمیل کند.

مدیر حوزه های علمیه در پایان بر زمینه سازی برای همکاری حوزه و دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و ابراز داشت: کمیته هایی متشکل از دو نهاد، موارد همکاری را ارائه دهند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه برای رشد و اعتبار فرهنگ کشور رسالت سنگینی دارند و برای انجام این فریضه باید از یکدیگر سبقت گرفت.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha